WELLNESS PENELOPE - SAUNA

Vybírat můžete z těchto typů sauny: finská, bio - aroma, bylinková, solná a infra.
Po sauně je možnost ochlazení v kádi kambala, ve které je přisypán šupinkový led, čerstvě vyrobený ledovou studnou.

Jak na saunu?


Podobnost mezi leckdy proměnlivým počasím a pobytem v sauně, kde se také střídá teplo a chlad, je zcela náhodná. Návštěva sauny a pobyt v ní připomíná zvlášní rituál, který však má svá specifika.

Co je vlastně saunování?


Principem saunování je již zmíněné střídání tepla a chladu ve třech fázích. Nejprve se pořádně rozpálíme, potom rychle zchladíme v ledové vodě a nakonec dorovnáme teplotu těla s vnějším okolím. Do sauny přicházíme s poloprázdným žaludkem, bez make-upu, bez šperků i hodinek (kov se vysokým teplem rozpálí a proč se tedy zbytečně vystavovat riziku popálenin). V průběhu saunování nepijeme, tekutiny doplníme později.

Jak dlouhý má být pobyt v sauně?


Délka pobytu v potírně je individuální. Začátečníci mohou zůstat v sauně několik minut, u zkušenějších doporučuji dobu pobytu mezi 15-20 minutami. Kratší doba se doporučuje zejména dětem. Je na nás, zda v sauně sedíme nebo ležíme, ovšem v leže se tělo prohřívá rovnoměrněji. Můžeme začít na spodní lavici a postupně přecházet na lavici horní, kde je nejtepleji.

Jak je to s ochlazováním?


Po saunování následuje prudké zchlazení v bazénku nebo pod sprchou. Právě střídáním tepla a chladu svůj organismus otužujeme a učíme ho pohotově reagovat na změny teploty. Po ochlazení příjemně relaxujeme a regenerujeme na lehátku. Když tělo dokonale vychladne, celý proces opakujeme.

Kolikrát?


Celý proces opakujeme max. třikrát a na úplný závěr doporučuji sprchu. Dodržování pravidelnosti saunování jednou týdně pak přináší psychickou i fyzickou relaxaci a je i "pramenem mládí"

Co nám vlastně saunování přináší?


Díky termoregulačnímu mechanismu má naše tělo schopnost dočasně se vypořádat s extrémní teplotou. Teplo je roznášeno po těle krví, díky tomu dochází k důkladnému prokrvení, klesá krevní tlak a na obranu proti přehřátí se začínáme potit. Pocením organismus nejen ochlazuje, ale současně pomáhá odpadním, většinou toxickým látkám z těla ven. Tím se pročišťujeme zevnitř. Sice ztrácíme potřebné soli a ionty, ale ty lze běžnou stravou bez problémů zase doplnit. Při saunování odchází z těla i retinovaný cholesterol, který způsobuje akné a kožní záněty. Saunování podporuje tvorbu bílých krvinek, zejména lymfocitů, a tedy naši celkovou imunitu. A protože sauna posiluje imunitu, je vhodná jak u prvních příznaků nachlazení, tak i jako prevence před příchodem podzimních a zimních chladných měsíců.